perakende de pasta daralıyor rekabet artıyor

uzun zamandır bu konuyla alakalı bir kaç kelam edeyim arzu ediyordum.
process kurumsal 'a dair yoğunluklarımız
yol arkadaşlarımızın karşılaştığı sorunlar çözümler farklı bakış açıları derken
bunlar kısa kısa iş hayatında dile getiriyorduk.
şimdi teknik bir dille ele alalım ümit ediyorum...
sıkmadan zihninizde bir imaj oluşturabilmek niyetiyle.



PERAKENDE DE PASTA NEDEN DARALIYOR?

Çünkü perakende mantığında
her ay her donem yeni yine yeniden mantığı ile yüründüğü için
her gün su içersiniz bu bir beden ihtiyacı
fakat bir gömlek  bir araba bir motosiklet ve bir bisiklet için bu biraz sorun teşkil edebiliyor.
zira
bir ihtiyacı gidermissiniz yıpranmadan, kullanılmaz hale gelmeden, fayda ve istifade imkanı kalmadan yeni bir ürünün alınması ciddi bir sorun gibi duruyor.

Bu kafa nasıl olsa değiştirilecek mantığında daha az kalite ve nitelik anlamına geliyor.
Buna rağmen kalite de zaafiyet yaşanmasa da
artık tüketici için önemsiz değersiz anlam ifade etmeyen metalar haline gelebiliyor.

VE HERŞEY DEN DE ÖNEMLİSİ
KAYNAKLARIN ISRAFI
EMEK SAHIPLERININ HAKKININ VERILMEMESI
VE BIR DOYUMSUZLUK ALIŞKANLIĞI İLE KARAKTER ZAAFİYETLERİ

Bu öyle bir durum ki
bu alışkanlık
aşkları
ıkılı yaşantıları
anıları
resımlerı her seyı ama herseyi önemsizleştirmekte
değersizleştirmekte.

Hiç unutmam ilk dolma kalemimi aldığımda
ilk kompozisyon denemelerimi yaparken
o kadar özen ve dikkat vardı ki,
çunku kalem tek, mürekkep az, kağıt sınırlı
sonuç perfekt.

Ama şimdi herşey alabildiğine bol ve ulaşılabilir olmasına rağmen
ve perakende mantığını savunan iç dış bir takim mihraklar (kimlerse onlar:) gölgeler  yel değirmenleri metafizik varlıklar fısıldamalar en fazla:)
bu topluluklar hep
açlık bitecek
üretim artacak
daha nitelikli tasarımlar olacak vs dedi durdular yıllarca.

Gerçekte Olan neydi bılıyormusunuz ?
sadece rehavet oldu.
yarıncılık
sonra yaparızcılık
daha varcılıklarla rehavet denizinde paslandık.

Çok kıymetlı şeylerde çıkmadı mı
çıktı elbette
onlarda piyasaya çıkan bınlerce değersiz niteliksiz şimdilerdeki tabirle
piyasa işi çalışma ve eserin içinde
kıymetli eserlerde aralarında kayboldu gittiler.
yada
güzel başladılar zamanla ticarileştiler.

şimdi daralan pastalardan biri ile başlayalım
irdeleyelim kulak veren sektör temsilcilerine ilham verelim
gerçek fütürizmi
innovatizmi hayata geçirelim.

ilk topic  BEYAZ EŞYA olsun...









Olanca janjanli görüntülere
Robot animasyonlarina
Rağmen
Yassı sacdan elde edilen içinde bir elektrik motoru ve yerine göre dönüş hareketi iceren.
Üfleme vantilatoru kompresör genelde disital fazla birşey ihtiyaç duymayan çalışması için
Birkaç dijital birşey gördüğümüzde
Çocuklar gibi sevindiğimiz ama fiyatlamalarina bakıldığında ciddi bedelleri satılan
Çin işi 5 tllik bir dijital saat kadar bile dijital haberci barindirmayan hava durumu nem gösteren bir dijitalten bahsediyorum.
Enteresan ama hayatımızın olmazsa olmazı ev cihazları
Hani bir gün buzdolabının bozulur aldığınız olanca gıda zayi olur anlarsınız fonksiyonel faydasını
Hani çamaşır makinesi bozulur kirliler size siz kirliler bakarsanız yarınki toplantıda giyeceğini gömleğin Işıl.isil parlaması jilet gibi olmasinin ne denli bundan 50 yıl öncesine göre nasıl bir lüks olduğunu anlarsınız
Hani bulaşık makinesi bozulur  yükselen bulaşık dağlarının basacikilmaz bir seviyeye gelmesi ile kollar sıvanır da evde deterjan yoktur sabun çıkarmaz  yerine bebe şampuanı bile deneyenler sıvı sabunlar talim Edip durduk yere soğuk suya ellerini sokmaya imtina edenler
Aslında biz fazlasıyla teknolojik gelişmelere teslim olmuşuzdur.
Bunda ne var diyenleri görür gibiyim
Bunda birşey yok hatta yeniliği ne kadar çabuk benimsediğini zincir resmi bu.
Güzel bir şey
Fakat bu işlevsel faydaya siz beyaz eşya üreticilerinin
Birbirinden çok az farkı olan ürünleri ile kıyaslama ve inceleme yaptığınızda fiyat farkının %300 arttığını fakat
En baz ürün ile en pahalı ürün arasındaki fonksiyonel farkin %15 i geçmediği bir durumda pazarlama ittire ve kaktirmalariyla ancak ilerleme olduğunu görmekteyiz. Buna üreticilerin
Ne yapalım müşteri istiyor müşteri baz ürün almak istemiyor itirazlarını da eklersek beyaz esyadaki bu karmaşanin sebebi tam olarak nedir?
Beyaz eşyada aslında iş yine rekabeti yapacak hayatı geliştirecek olanların biraz hattın hakkını verelim
Üretilen adetin çokluğuna bakalım.
Şu kadar adet ürettik sattık ihraç ettik vs gibi söylemlerle ürün geliştirmek yerine üretim hattının yeni yeni çıkan karliligina odaklanmaları yatıyor.
Halbuki müşteri pazarlamanin suslu kelimeleri ile her satinalimda bir hayal kırıklığı ama
ne yapalım piyasanın en iyisini aldim aldatmasina yenik düşmesine sebebiyet veriyor.
Bunda sorun ne diyenlerde olacaktır aramızda
Benim değinmek istediğim şey
Yıkamanın mantığı
Soğutmanın mantığı
Gıdayı korumanın mantığı
Temizlemenin mantığı şekli nasil değişecek
İnovtif gelişme ne zaman Türkiye'den çıkacak bir fırtınayla dünyayı saracak
Yeni şeyler akıllı şeyler deneyerek elbette
Biz tüketiciler olarak da bu deneysel gelişmeleri alacağız bunlara para harcayarak şans vereceğiz.
Çok uçuk şeylerden de bahsetmiyorum
yapılan fonksiyonel gelistirmelere 1 kat 2 kat bedel vererek firmaların ARGE harcamalarına ortak olalım
Ama saçma sapan bir iki dijital ekran için
Elektrik motorlarının çalışma periyotları mı değiştirerek inovasyon yenilik yaptık uydurmalarina maruz kalmayalim
yüksek bedel ödeyen tüketici yarın bu gelişmelerin yaygınlaşmasına fırsat tanımış olsun
Bizim üreticilerimize yabancilara ve dünya arenasinda gerçekten etkilecek işlerle çıkabilsinler.
Yoksa bir an üretim hatlarının altında kalıp gerçek yenilik inovasyon firtinalarinin altında edilebilirler.


Yorumlar

Popüler Yayınlar